الخميس، 4 مارس، 2010

هشام طلعت مصطفى

قبول الطعن المقدم من هشام طلعت مصطفى
ومحسن السكرى واعادة المحاكمة
ايه تعليقك

هناك 12 تعليقًا:

خواطر شابة يقول...

انا عندي احساس كبير ان هناك شئ ما غامض في الموضوع هناك حلقة مفقودة احس ان هناك ايدي خفية في هذا الموضوع تلعب من وراء ستار هذه الجريمة يجب ان تكون مصابا بغباء مستفحل لتنفذها بهذا الشكل المطروح
يقول المثل ان غدا لناظره قريب فلننتظر ما ستكشفه الايام القادمة

AHMED SAMIR يقول...

شامم ريحة مش و لابد في الموضوع دة

احاسيس آيوشه يقول...

تعليقى انى مش فارقة معايا لانه هو اصلا استاهل قطع رقبته بس مش علشان قتل مطربة لا علشان قتل نفس وربنا حرم قتل النفس
غير كده اكيد هو اتصرف والكوسة اشتغلت فى الموضوع
وبكرة تلاقيه هيخرج من السجن كمان
بس البلد فيها حاجات كتير اهم نفكر فيها بدل قتل المطربين

adel يقول...

تعليق ان العدالة اخيرا في مصر رجعت لوضعها الطبيعي و انا كنت متأكد مليون% انه فعلا هياخد برأة بس المرة دي اتلعبت صح

قلم رصاص يقول...

رأي من رأي الأستاذ أحمد سمير

ـــــــــ

كيف احوالك؟

اتمنى ان تكوني بكل خير

تقبلي مروري وتقديري

Bondoka يقول...

كوووووووووووووووووووووووسه

sony2000 يقول...

علي فكره انا كنت متوقعاها من الاول
لايمكن يعدموه
وهيخففوا الحكم فاالاخر
كل دي تمثيليه ومعموله ونتايجها معروفه مقدما

قيس بن الملووووح يقول...

نحن في حاجه الي رايكم في مشاكل القراء علي مدونة "دقات قلب بعد الحمسين"

شاب فقرى يقول...

هوا برىء
لأنه من الآخر
لو كان عاملها
مكانش هيبقى فى كل الأدلة الرهيبة دى
يمكن ربنا يكرمه بالبراءة
والله الراجل دا بشهادة ناس كتير اوى بيعاملوه واعرفهم
قالوا انه مستحيل اساسا يفكر فى كدا

ربنا يهدى
ولكم يا مشمشية
منورة من تانى
شاب فقرى

Tarkieb يقول...

مشكلة ناس كتيرة انها بتكرهه عشان غني وحكومة .....بس سبحان الله عندي احساس انه غلبان ومتدبس وبكرة الحقيقة تبان ...

م/محمود فوزى يقول...

السلام عليكم
جزاكم الله خيرا على الفكره
انا طبعا مش قانونى ولا خبير قضائى
ومن رايي طبعا ان كل واحد ياخد حقه القانونى تماما
ولكن فيه نقاط مهمه
سرعه التقاضى يعنى الموضوع المفروض مايخدش وقت طويل لان العداله البطيئه لها تاثير سلبي على المجتمع

حسب مانشر من ادله فهى من الواضح انها حقيقيه ولذلك كانت المحكمه الاولى قاضيه بالاعدام
وما نشر عن ما استندت اليه محكمة النقض هو صحيح قانونى لكنه بعيد نوعا ما عن صلب الادله الاصليه

الفتره اللى فاتت كان فيه شبه حمله دعائيه لصالح هشام طلعت
رغم ان انا اعتقد لو كانت القضيه لحد تانى كنا هانلاقى اللى يرفض الحاجات اللى اتنشرت على اساس انها تدخل فى قضيه منظوره فى القضاء

فى النهايه
نتمنى ان تنفتح بشفافيه تامه القضايا الجانبيه من القضيه دي
ومنها ملفات مدينتى والرحاب والاثمان اللى دفعها اصحاب الشركه دي للدوله عشان ياخدوا الارض
لان دي فى الاساس اراضى الدوله اللى هى اراضى وفلوس الناس كلها
ربنا يصلح الاحوال
ربنا يكرمك ويوفقك

مدحت محمد يقول...

احيه